fredag 11. april 2014

Medisiner og utredning!

Jeg kjenner jeg blir mer og mer klar for en utredning nå. Jeg er så lei av å ha det sånn jeg har det nå, at jeg gleder meg, rett og slett, til å ta den utredningen, for å bli ferdig, så de også kanskje kan endre på medisinene mine, så jeg får en bedre hverdag.

Per dags dato går jeg på alt for mange medisiner føler jeg.
-Quetiapin/Seroquel
-Lamictal
-Abilify
-Zolpidem/Stillnoct

Og selvfølgelig allergimedisin, og p-piller.
Alt dette bruker jeg hver eneste dag, og jeg skulle heller ønske meg èn tablett som kunne gjøre meg "normal". Har prøvd ritalin uten å få det på resept, og jeg syns det fungerer så utrolig bra. Jeg blir ikke speedet eller "høy", jeg blir bare ... meg selv. Slik jeg var før jeg begynte på denne medisin-cocktailen.

Jeg vil så gjerne være den jenta jeg var før. Før de begynte å proppe i meg medisiner.
Da kunne jeg prate, være hyper - men også rolig, rydde og vaske uten problemer, og sånne ting da. Normale ting som alle gjør. Nå så sier jeg sjelden et kvekk, og jeg er mest rolig og dempet, men kan også klikke som en gal, jeg klarer ikke å rydde eller vaske når jeg er alene, eller gå på butikken alene. ALT dette klarer jeg fint når jeg har tatt ritalin. ALT dette klarte jeg før når jeg ikke gikk på medisiner.

Jeg sier ikke at medisinene ikke har hjulpet meg. Men jeg sier det at de har gjort meg veldig flat.
Klarer ikke føle, sette ord på følelsene, eller beskrive hvordan jeg har det.

Det er lenge vært tenkt på om jeg kanskje har ADHD, noe jeg nesten håper, siden ritalinen gjør meg til MEG SELV!

Medisinene har i stor grad påvirket meg, ja, de har gjort meg mer stabil, og jeg hører ikke lenger stemmer, ser ikke ting som ikke er der, men jeg kan fortsatt lukte forskjellige ting som ikke er der, jeg har fortsatt noia, er paranoid og tror folk er ute etter å ta meg. De hadde fått orden på humørsvingningene, men nå føler jeg det er tilbake. Back to scratch.

Jaja, får håpe det kommer noe ut av utredningen, så jeg får orden på livet mitt.

2 kommentarer:

  1. Håper du finner ut av hva som passer for deg og at utredningen finner ut ting som er bra for deg. Går selv på masse medisiner, driver å reduserer nå. Skal bruke minst 2 år. Blir spennende å se om jeg funer uten eller om jeg kun kan gå på en medisin og ikke mange forskjellig.Lykke til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) blir spennende for deg også da, med nedtrapping av medisiner, får håpe du slipper å gå på så masse, og at kun en kan hjelpe deg. Lykke til du også :)

      Slett